14
Gru.
0

Y i Yin & Yang

Y – szyprowo-zielone perfumy dla kobiet, wprowadzone na rynek przez dom mody Yves Saint Laurent w roku 1964. Reklamowane jednym z najsłynniejszych w dziejach marketingu kompozycji zapachowych plakatem, na którym modelka w czerwonym stroju stoi z uniesionymi rękami pomiędzy czarnymi ścianami, upodobniając się do litery Y Zapach określany przez producenta jako bogaty i barokowy. Często porównywany do zapachu lilii – ulubionego kwiatu Saint Laurenta. Kompozycja stworzona z myślą o eleganckich kobietach, wyznających klasyczny, wyrafinowany styl i ubierających się w stroje, na metce których widnieje napis YSL. Kryształowy flakon perfum ma budzić skojarzenia z wyrafinowanym stylem wielkiego krawiectwa. Ewolucja zapachu: początek – akord cytrynowo-pomarańczowy z głównym składnikiem bergamotą: środek – irys, jaśmin: tło – mech dębowy.

Yin & Yang – zestaw pachnideł dla kobiet (Yin) i mężczyzn (Yang). Twórcy koncepcji marketingowej czerpali inspirację z filozofii i sztuki chińskiej, która opisuje świat jako dwie przeciwstawne, lecz równocześnie uzupełniające i równoważące się siły jin i jang. Jin to ciemność, chłód i śmierć, a także pierwiastek żeński: jang zaś rozumiane jest jako źródło życia, światło i element męski. W sztuce jin i jang przedstawiane są często jako koło przedzielone linią w kształcie litery „S”. Część czerwona symbolizuje jang, czarna jin. Do tego symbolu nawiązuje kształt flakonów przypominających nieco literę „S”.

Yin – kwiatowo-piżmowo-drzewna woda perfumowana dla kobiet, wykreowana w firmie Charabot, wprowadzona na rynek przez Jacques Faith & Le Parfum. W Polsce sprzedawana od maja 2000 roku. Określana przez producenta jako zapach będący drugą skórą, płynnym okryciem. Ewolucja zapachu: początek – liść jabłoni, kwiat gruszy, czarna porzeczka, lotos: środek – frezja, róża, piwonia, osmatus, herbata: tło – drzewo sandałowe, cedr, piżmo, mleko.

Yang – drzewno-korzenno-piżmowo-świeża woda toaletowa dla mężczyzn, wykreowana w firmie Firmenich, wprowadzona do sprzedaży przez Jacques Faith & Le Parfum. W Polsce w sprzedaży od maja 2000 r. Określana przez producenta jako zapach subtelny i zmysłowy. Ewolucja zapachu: początek – zielona herbata, pomarańcza, bylica, kardamon: środek – gałka muszkatołowa, fiołek, cedr, wetiwer: tło – drzewo sandałowe, bób ton- ka, mech, piżmo.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>