14
Gru.
0

Pivoine i Platinum Égoiste

Pivoine – kwiatowa woda toaletowa dla kobiet, wprowadzona do sprzedaży przez firmę Yves Rocher w roku 1991. Określana przez producenta jako rozmarzona świeżość i obfitość kwiatu o jedwabnych płatkach. Kompozycja budzi skojarzenia z ogrodem, nad którym unosi się upajający aromat piwonii. Zapach romantyczny i nieco staromodny. Przeznaczony dla osób, które są zmęczone pogonią za najnowszymi trendami mody i uważają, że najważniejsza dla kobiety jest umiejętność podkreślania swoich atutów – przede wszystkim wdzięku, delikatności i pozytywnego stosunku do świata. Odkręcany korek flakonika o pojemności 100 ml ma kształt kwiatu. Ewolucja zapachu: początek – frezja, mandarynka: środek – konwalia, goździk: tło – drzewo sandałowe, irys. piżmo – substancja zapachowa uzyskiwana z gruczołów samca piżmowca, zwierzęcia z rodziny jeleniowatych żyjącego w Azji Środkowej. W stanie naturalnym piżmo ma silną, nieprzyjemną woń amoniaku. W produkcji perfum było wykorzystywane, po rozpuszczeniu w alkoholu, jako utrwalacz zapachu. Nadaje ono pachnidlu zmysłowy, zwierzęcy aromat. Niegdyś uważane za afrodyzjak, najprawdopodobniej z tego powodu, iż piżmowiec wytwarzał tę substancję w okresie godowym, by wabiła samicę. Chińczycy uważali, że piżmo leczy bóle głowy, a Arabowie dodawali je do wapna wykorzystywanego do tynkowania ścian, aby zapach domu przypominał woń skórzanego namiotu. Piżmo naturalne nie jest obecnie stosowane do produkcji perfum. Zastąpiono je tańszymi substancjami syntetycznymi, które w opisach zapachów nazywane bywają niekiedy białym piżmem.

Platinum Égoiste – fougere-aromatyczno-drzewna woda toaletowa dla mężczyzn, wprowadzona na rynek przez dom mody Chanel w 1993 r. Przeznaczona dla osób dynamicznych, spontanicznych i tryskających humorem.

Ewolucja zapachu: początek – lawenda, rozmaryn, liście pomarańczy: środek – geranium, galbanum, szałwia: tło – mech drzewny, wetiwer, cedr, labdanum. pleasures – kwiatowe perfumy dla kobiet, wykreowane przez Alberto Morillasa z firmy Firmenich, wprowadzone na rynek przez koncern Estée Lauder w roku 1998. Twórcy kompozycji długo poszukiwali receptury, która dałaby zapach przejrzysty i ulotny, w pełni kobiecy i budzący ciekawość. Przełom w badaniach przyniosło zastosowanie nowego w perfumiarstwie składnika – baie rosę – rośliny z wyspy Reunion. Olejek uzyskany z jej jagód dodał nutom kwiatowym nieco ciepła i pikantnego charakteru. Pleasures reklamowała modelka i aktorka Elizabeth Hurley, narzeczona znanego angielskiego aktora Hugh Granta. Kiedy w telewizyjnej reklamówce zmysłowym głosem stwierdziła, że jest zakochana… w nowym zapachu i nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez kilku kropel tych perfum na sobie, Amerykanki przypuściły prawdziwy szturm na perfumerie, wykupując cały przygotowany przez firmę Estee Lauder zapas pleasures. Może to świadczyć o tym, iż zapach naprawdę sprawia, że kobiety odczuwają przyjemność (pleasures znaczy właśnie: przyjemności). Szklany flakon o opływowych kształtach wieńczy nakrętka w kolorze platyny zainspirowana wygładzonymi kamieniami z dna strumienia.

Ewolucja zapachu: początek – biała lilia, liście fiolka, akord zielono-wodny: środek – czarny bez, biała piwonia, róża, jaśmin, karo-karounde, baie rosę: tło – drzewo sandałowe, paczula. pleasures for men – cytrusowo-aromatyczna woda kolońska dla mężczyzn, wprowadzona na rynek przez firmę Estee Lauder w roku 1999. W kompozycji wykorzystano wykreowany specjalnie dla firmy Estee Lauder akord grejpfrutowo-nektarynkowy i akord nazywany przez producenta SkyAir, który tworzą m.in. nuty powietrza. Zapach przeznaczony dla osób, które pragną zachować harmonię pomiędzy pracą, życiem rodzinnym i zabawą.

Ewolucja zapachu: początek – nowy akord grejpfrutowo-nektarynkowy, nuty zielo- no-wodne, nuty owocowo-świeże, akord SkyAir: środek – ziele angielskie, kolendra, imbir: tło – nuty drzewne (drzewo sandałowe, drzewo hebanowe). pleasures Intense – kwiatowe perfumy dla kobiet, wprowadzone do sprzedaży przez firmę Estee Lauder w roku 2002. Zapach cieplejszy i bardziej zmysłowy od klasycznego pleasures. Tradycyjnie kobiecy, budzący zaufanie, czuły, trochę w stylu retro. Może prowokować do pytań: „Czym pani tak ładnie pachnie?”. Przeznaczony dla kobiet, które cenią tradycyjne wartości, lubią życie rodzinne, spotkania z bliskimi przyjaciółmi i chętnie angażują się w sprawy ważne dla lokalnej społeczności. Ewolucja zapachu: początek – zielona lilia, piwonia, ylang-ylang, jaśmin: środek – róża, gardenia, różowa lilia tygrysia: tło – klon, benzoes, wanilia.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>