20
Lis.
0

Perfumy pachnące inaczej

Nie wszystkie perfumy rozwijają się w sposób tradycyjny. Coraz więcej nowych kompozycji pachnie jednakowo przez kilka godzin i do ich opisania należałoby raczej wykorzystać koło, a nie trójkąt. Do takich zapachów należą np. Gucci Eau de Parfum czy Gucci pour Homme. Ten trend w perfumiarstwie zawdzięczamy przede wszystkim Amerykankom, które pragną pachnieć tak samo niezależnie od tego, ile czasu minęło od naniesienia perfum na skórę.

Ciekawe eksperymenty z rozwojem zapachu prowadzi w ostatnich latach Jacques Polge z laboratorium firmy Chanel. Klasyczna piramida zapachowa nie jest w stanie opisać np. zapachu Allure, w którym producent wyróżnia aż 6 faz zapachowych, nazywanych zapachowym wirem. Również nowszy zapach tego domu mody – Chance skonstruowany jest na podobnej zasadzie.

Zaskakująco ewoluuje pachnidlo Hiris firmy Hermes. Wiele osób bezpośrednio po spryskaniu się tymi perfumami w ogóle nie czuje żadnego zapachu. Dopiero po chwili pojawia się urzekający aromat kwiatów. Co ciekawe, niezależne od fazy rozwoju zapachu Hiris pachnie irysem. Efekt ten uzyskano dzięki zastosowaniu wyciągów z korzeni tej rośliny o różnym stopniu i sposobie przetworzenia – absolutu, re- zynoidu i masła irysowego. Podział na fazy zapachowe ma więc w przypadku tego pachnidla drugorzędne znaczenie, gdyż dominująca nuta irysa sprawia, że jego charakter z upływem czasu niewiele się zmienia. Podobną technikę przy komponowaniu zapachu zastosowali twórcy pachnidła GoodLife Davidoffa, w którym wiodącą nutą uczynili zapach figi.

Oryginalnie rozwija się również zapach pierwszych perfum znamienitej firmy jubilerskiej Mauboussin wykreowanych przez Christine Nagel. Poszczególne akordy pachną obok siebie, tworząc w świadomości odbiorcy jednolity i trwały aromat.

Podziat perfum na rodziny zapachowe jest bardzo przydatny w świadomym doborze perfum. Dzięki niemu można zdecydowanie zawęzić krąg poszukiwań i testować jedynie zapachy z tych rodzin, których cechy spełniają nasze oczekiwania. Trzeba jednak wiedzieć, że nawet zapachy zaliczane do tej samej grupy różnią się charakterem i są przeznaczone na inne okazje oraz dla wykluczających się grup klientów. Perfumy określane jako kwiatowe mogą być np. zmysłowe i erotyczne lub skromne i niewinne. Romantyczne lub figlarne. Dlatego też nawet jeśli opis zapachu wskazuje, iż należy on do ulubionej przez nas rodziny zapachowej, zawsze przed zakupem trzeba go przetestować.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>