03
Gru.
0

Paul Smith, Perceive i Phyton

Paul Smith Men – drzewno-zielono-aromatyczna woda toaletowa dla mężczyzn, wprowadzona do sprzedaży przez dom Mody Paul Smith w roku 2001. Inspiracją twórców zapachu była fascynacja aromaterapią i dynamicznie rozwijająca się wiedza na temat energizujących i uspokajających właściwości zapachów. Pachnidlo w założeniu ma wyzwalać zdrową energię płynącą z natury, przede wszystkim ze świata roślin. Dlatego też w kompozycji dominują zielone nuty roślinne. Zapach przeznaczony dla mężczyzn znających swoją wartość I ceniących chwile, kiedy mogą oddać się refleksji i intelektualnym przyjemnościom, lecz zarazem wystarczająco silnych i zdecydowanych, aby nie ulegać presji otoczenia i stereotypom. Pachni- dto budzące sympatię, a jednocześnie trochę nonszalancko eleganckie. Dobrze odzwierciedla słowa Paula Smitha, że „perfumy powinny być szeptem, nigdy krzykiem”. Pozornie prosty, prostopadlościenny flakon zaprojektowany przez Sophie Hicks kryje wiele niespodzianek – nie zdejmuje się korka, lecz odkręca, a jedna ścianka buteleczki, podobnie jak wypełniający ją płyn, ma kolor zielony. Ewolucja zapachu: początek – bergamota, pomarańcza, lawenda, bazylia, karda- mon: środek – zielone figi, liście fiolka, hiacynt, geranium: tlo – mech dębowy, we- tiwer, drzewo sandałowe, piżmo.

Paul Smith Women – kwiatowo-drzewna woda perfumowana dla kobiet, wprowadzona do sprzedaży przez dom mody Paul Smith w roku 2001. Zapach dynamiczny i lekki, lecz jednocześnie wystarczająco głęboki i budzący zaciekawienie. Pozornie przypomina zapachy świeże i wodne za sprawą nut zielonej gruszki, pieprzu i zielonej herbaty, które równoważą i może nieco tłumią zwykle odurzające wonie konwalii i geranium. Głębię nadają kompozycji dyskretne i niezauważalne po pierwszym powąchaniu nuty drzewne. Pachnidło przeznaczone dla kobiet niezwykle nowoczesnych, nie lubiących nadmiernie eksponować swojej osoby, lecz świadomych swoich celów i oryginalności stylu. Wody perfumowanej można używać w każdej sytuacji i o każdej porze dnia. Najlepiej pachnie wiosną i latem. Flakon zaprojektowany przez Sophie Hicks ma odkręcany korek i jedną ściankę w kolorze różowym. Ewolucja zapachu: początek – bergamota, klementynka, czarna porzeczka, zielona gruszka, pieprz: środek – frezja, konwalia, geranium i zielona herbata: tlo – cedr, we- tiwer, paczula, bob tonka, piżmo.

Perceive – pótorientalna woda toaletowa dla kobiet, wykreowana przez Christophe- ra Sheldrake’a, wprowadzona do sprzedaży przez firmę Avon w roku 1999. Określana przez producenta jako zapach nie tylko działający na pięć zmysłów kobiety, lecz wyzwalający również tajemniczy szósty zmysł – intuicję. Kompozycja ma dawać wewnętrzne poczucie pewności siebie i umożliwiać osiągnięcie harmonii ciała, umysłu i duszy. Wykreowanie ostatecznej wersji pachnidta poprzedziły badania, w których wzięty udziat kobiety z czterech odmiennych kulturowo krajów świata. Niezależnie od miejsca, gdzie mieszkały, aromat Perceive wywotywat u nich podobne wrażenia, udowadniając tym samym, że język zapachów jest uniwersalny i zrozumiały dla wszystkich ludzi na Ziemi. Kompozycja przeznaczona dla osób, które pragną spotęgować poczucie pewności siebie i potrzebują od czasu do czasu odrobiny relaksu. Przezroczysty flakon o ostrych krawędziach może budzić skojarzenia z nieregularną bryłką lodu.

Sktadniki zapachu odpowiadające poszczególnym zmystom: smak – gruszka, śliwka, wanilia: dotyk – piżmo, cedr, drzewo sandatowe: słuch – pieprz (zgrzyt ziarenek): wzrok – orchidea waniliowa: powonienie – żółta frezja, ylang-ylang, dianthus, gardenia. Ewolucja zapachu: początek – biały pieprz, żółta frezja, gardenia: środek – gruszka, ylang-ylang, różowy dianthus, śliwka: tło – orchidea waniliowa, cedr, drzewo sandałowe.

Phyton – wodno-drzewna woda toaletowa dla mężczyzn, wprowadzona do sprzedaży przez dom mody Trussardi w roku 2000. Zapach świeży i pobudzający, odrobinę ziołowy. Przeznaczony dla osób, które cenią nowoczesność i nowe trendy w modzie, lecz równocześnie dużą wagę przywiązują do tradycji. Mężczyzn, którzy chcą być postrzegani jako silni, zdecydowani i aktywni. Ewolucja zapachu: początek – liście herbaty, kora drzewa figowego: środek – zielone gałązki cyprysa, owoc salak: cyprys: tło – wetiwer, egzotyczne nuty drzewne, bób tonka, piżmo.

Phyton Donna – kwiatowo-orientalna woda toaletowa dla kobiet, wprowadzona do sprzedaży przez dom mody Trussardi w roku 2000. Zapach odrobinę prowokujący i zmysłowy. Przeznaczony dla młodych kobiet, które w weekendowe wieczory nie lubią siedzieć w domu przed telewizorem. Główne składniki: mandarynka, jaśmin, kardamon, wanilia.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>