22
Wrz.
0

Old Spice i Omnia

Ô de Lancóme – cytrusowo-aromatyczna woda toaletowa dla kobiet, wprowadzona na rynek przez firmę Lancóme w roku 1969. Świeży i dynamiczny zapach ma wyrażać radość życia. Przeznaczony dla osób, które dużą wagę przywiązują do stanu środowiska naturalnego, cenią czyste powietrze i nade wszystko kochają wolność. Flakon ma przywodzić na myśl rozchodzące się na powierzchni wody kręgi. Ewolucja zapachu: początek – bergamota, cytryna, tangerynka: środek – bazylia, rozmaryn, kolendra, kapryfolium, jaśmin: tło – drzewo sandałowe, wetiwer, mech dębowy, labdanum.

Odeur 53 – ciekawostka zapachowa, tzw. antyperfumy firmy Comme des Garçons, wprowadzone na rynek w 1998 roku, wykreowane w firmie IFF. Kompozycja typu uniseks stworzona z myślą o osobach najbardziej ze wszystkiego ceniących oryginalność. Niektórzy rozpoznają w niej tak oryginalne nuty jak woń przypalonego mleka czy aromat odżywki dla niemowląt. Autorką pomystu jest japońska keatorka Rei Kawakubo. Główne składniki: zapach spalonej gumy, metalu i kamienia, woń suszącej się bielizny, rozgrzanego piasku, ozonu i lakieru do paznokci.

Old Spice – orientalno-korzenna kompozycja zapachowa, wykreowana w roku 1934. Pomysłodawcą stworzenia takiego zapachu był amerykański przemysłowiec, właściciel stoczni Wiliam L. Schultz, który kolekcjonował egzotyczne przyprawy korzenne w oryginalnych opakowaniach przywożonych do Ameryki z odległych krajów w ładowniach żaglowców. Orientalny zapach miał być pożywką dla wyobraźni zaabsorbowanego interesami biznesmena, przywoływać marzenia o niezwykłych przygodach i dalekich podróżach, których Schultz nie miał możliwości odbyć. Pach- nidło szybko zdobyło ogromną popularność i stało się jednym z najlepiej sprzedających się zapachów dla mężczyzn w historii perfumiarstwa. W Polsce kompozycja sprzedawana jest od lat siedemdziesiątych – najpierw w sklepach Peweksu i Baltony, a w ostatnich latach w prawie każdej drogerii. O jej popularności może świadczyć fakt, iż została wykorzystana w Sejmie do zilustrowania absurdów ustawy mającej chronić język polski. Posłowie obawiali się, że o wielu z nich będzie trzeba mówić, iż pachną „starą przyprawą” albo jeszcze gorzej „starym korzeniem”, bo tak można przetłumaczyć na język polski nazwę Old Spice. Flakon z białego szkła do złudzenia przypomina słoiczek na leki, który w dzieciństwie widział William L. Schultz. Widniejący na buteleczce rysunek statku ma symbolizować męski charakter zapachu

Omnia – orientalno-korzenna (smakowa) woda perfumowana dla kobiet, wprowadzona do sprzedaży przez firmę Bulgari w roku 2003. Zapach oryginalny, niezwykły, t pikantny, energetyczny, nieco drażniący, odrobinę smakowy. Wyszukany, zdecydowany, dominujący, trochę męski. Wykorzystano w nim rzadko spotykane w perfumach nuty – indyjskiej przyprawy garam masala i białej czekolady. Przeznaczony dla niezależnych, dobrze wykształconych indywidualistek o silnej osobowości, które lubią rywalizację – nie tylko z przedstawicielkami własnej pici, albo pracują w miejscu, gdzie podkreślanie kobiecości jest z różnych względów niewskazane. Flakon nawiązuje kształtem do symbolu nieskończoności – tworzą go dwa splecione koła obudowane chromowanym metalem. Ewolucja zapachu: początek – mandarynka, szafran, imbir, kardamon, czarny pieprz: środek – garam masala (goździki korzenne), cynamon, gałka muszkatołowa, mleczko migdałowe, lotos: tło – biała czekolada, bób tonka, nuty mleczne i drzewne.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>