16
Gru.
0

Ma Griffe i Mahora

Ma Griffe – szyprowe (świeże, aldehydowe, z silnie zaakcentowaną nutą mchu dębowego) perfumy dla kobiet, wprowadzone do sprzedaży przez dom mody Carven w roku 1946. Przez wiele lat jedna z najpopularniejszych kompozycji zapachowych, rywalizująca z tak słynnymi pachnidtami jak Chanel N° 5 czy LAir du Temps. Zapach uznawany za klasyczny i ponadczasowy. Określany jako wyrafinowany, subtelny, oryginalny i delikatnie kobiecy. Nazwę perfum (i kolekcji mody Mademoiselle Car- ven) można przetłumaczyć jako „mój pazur”. Kwadratowy flakon z przezroczystego szkła zwieńczony jest złotym korkiem nawiązującym kształtem do litery „C”, znaku firmowego Carven. Ewolucja zapachu: początek – gardenia, owoce cytrusowe, galbanum, aldehydy, szałwia: środek – jaśmin, róża, ylang-ylang, irys, drzewo sandałowe, wetiwer: tło – mech dębowy, cynamon, benzoes, labdanum, piżmo.

Mahora – kwiatowo-sloneczna kompozycja zapachowa dla kobiet, wykreowana przez Jean Paula Guerlaina, wprowadzona do sprzedaży przez firmę Guerlain w 2000 roku. Zapach jest hołdem dla jednego z ulubionych kwiatów czwartego kreatora perfum z rodu Guerlainów – tuberozy. Udało się w nim ukazać różne oblicza tuberozy – pierwsze, wyczuwalne w nucie głowy, jest wonią, jaką roztacza tuberoza o poranku, kiedy tylko opadnie rosa, drugie – w nucie serca, jest słonecznym, bardziej zmysłowym obliczem tego kwiatu. Aby perfumom nadać walor uniwersalności, by można było je nosić zarówno wieczorem, jak i w dzień, należało nieco poskromić intensywną i odurzającą woń tuberozy. Jej zapach połączono z nieco korzennym aromatem kwiatów ylang-ylang, co dodało kompozycji lekkości. Perfumy stworzono z myślą o nowoczesnych kobietach – aktywnych i zapracowanych, potrzebujących wyrazistego zapachu, który jednak będzie na tyle uniwersalny, że będzie go można nosić zarówno w pracy, jak i podczas uroczystej kolacji. Nazwa zapachu pochodzi z marzeń sennych Jean-Paula Guerlaina, któremu przyśniła się tajemnicza królowa nieznanego szóstego kontynentu, o imieniu Mahora – uosobienie piękna i kobiecego wdzięku, której dotyk sprawiał, że wszystko ożywało i zakwitało. Ewolucja zapachu: początek – zielone nuty roślinnych soków nasyconych magnetyczną wodą (nuty zaczerpnięte z tuberozy tuż przed brzaskiem): środek – słonecz- ne i promienne kwiaty: uroczyn czerwony, tuberoza, jaśmin, kwiat pomarańczy, ylang-ylang: tto – drzewo sandałowe, wanilia, wetiwer.

Mania – orientalno-świeża kompozycja zapachowa dla kobiet, wprowadzona do sprzedaży przez dom mody Armani w roku 2000. Zapach wyrazisty i niejednoznaczny. Oryginalny i raczej trudny w odbiorze. Przeznaczony dla młodych kobiet ceniących wszystko, co awangardowe, niezwykle, indywidualne. Główne składniki: bergamota, kwiat pomarańczy, szafran, goździki korzenne, gałka muszkatołowa, irys, wanilia, piżmo, kadzidło.

Mania – drzewno-orientalna woda toaletowa dla mężczyzn, wprowadzona do sprzedaży przez dom mody Armani. Zapach łączy elegancję ze zmysłowością. Jest zdecydowany, lecz równocześnie sympatyczny i przyciągający. Przyjemny i bezproblemowy. Budzący zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Kompozycja niezwykle uniwersalna. Można ją nosić do garnituru i do… swetra, w dzień i wieczorem. W założeniu jest to zapach dla dojrzałych emocjonalnie mężczyzn w wieku od 30 do 45 lat. I rzeczywiście, na nich pachnie najlepiej, podkreślając takie cechy jak odpowiedzialność, spokój, poczucie własnej wartości i opiekuńczość. Ewolucja zapachu: początek – zielona mandarynka, szafran: środek – cedr, wetiwer: tło – ambra, piżmo.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>