12
Lis.
0

Liu i Lolita Lempicka

Liu – kwiatowo-aldehydowe perfumy dla kobiet, wykreowane przez Jacąuesa Guer- laina w 1929 r. Zapach powstał dzięki wzruszeniu, jakie kreator zapachu przeżył w czasie spektaklu operowego. Wielkie wrażenie wywarty na nim losy Liu, nieszczęśliwej bohaterki opery Turandoł Pucciniego. Liu popełniła samobójstwo, aby na torturach nie zdradzić okrutnej księżniczce Turandot imienia ukochanego królewicza Kalafa. Perfumy Guerlaina są hołdem dla tej bohaterskiej postaci, i tak jak ona promieniują delikatnością, wdziękiem i zmysłowym urokiem. Ewolucja zapachu: początek – aldehydy: środek – róża, jaśmin: tło – drzewo sandałowe, irys, wanilia.

Lolita Lempicka – kwiatowo-orientalno-smakowa woda perfumowana dla kobiet, wprowadzona na rynek w roku 1997 roku przez dom mody Lolita Lempicka. Jeden z najpopularniejszych zapachów z rodziny smakowej. Wielki sukces odniósł po wprowadzeniu go na rynek amerykański, otrzymał nawet nagrodę FiFi jako najlepszy zapach wprowadzony na rynek w roku 1998. Emanuje delikatnym aromatem anyżkowym i wonią lukrecji. Jest przyjazny, przyciągający, dziwnie znajomy, kokieteryjny i jednocześnie zmysłowy. Przeznaczony jest dla kobiet romantycznych, lecz posiadających duże poczucie humoru i z natury sympatycznych. Lubiących przy tym uciechy i przyjemności, jakich dostarcza życie. Perfumy dość uniwersalne, choć wydają się zbyt hedonistyczne, by nosić je do pracy. Flakon w kształcie jabłka symbolizującego pokusę, której w żaden sposób nie można się oprzeć. Główne składniki: anyż, kwiat lukrecji.

Lolita Lempicka au Masculine – drzewno-orientalno-smakowa woda toaletowa dla mężczyzn, wykreowana przez Annick Menardo (Firmenich), wprowadzona na rynek w 2000 roku przez dom mody Lolita Lempicka. Nutą wiodącą tej kompozycji zapachowej jest lukrecja, która występuje we wszystkich fazach rozwoju zapachu. Zapach niezwykle przyciągający i słodki. Bardzo zmysłowy i zniewalający. Nie ma w nim za to męskiej wojowniczości i surowości. Stworzony z myślą o miłośnikach tak awangardowych i wyrazistych wód jak Le Male czy A Man. Hedonistach, czerpiących radość z życia, ceniących przyjemności, luksusowe przedmioty, ubrania i wykwintną kuchnię. Mężczyznach, którzy znają swoją wartość i nie muszą jej potwierdzać w codziennej rywalizacji z innymi. Przede wszystkim jednak zapach ma się podobać… kobietom. Celowo w nazwie użyto zwrotu „au Masculine”, czyli „mężczyźnie”, zamiast tradycyjnego „pour Homme”. Jak bowiem wykazały badania marketingowe, decyzję o wyborze perfum dla mężczyzn podejmują głównie ich partnerki. I to właśnie do nich skierowana była kampania reklamowa zapachu, w której wykorzystywano głównie kolorowe magazyny dla kobiet. Flakon nawiązuje do oplecionego bluszczem pnia drzewa z wyciętym w korze napisem Lolita Lempicka. Korek w kolorze starego złota zdobi motyw słojów pnia drzewa.

Ewolucja zapachu-, początek – zielony bluszcz, anyż, rum, absynt, drzewo lukrecji: środek – nuty drzewne i słodkie (pralinki), fiolki, drzewo lukrecji: tło – wanilia, drzewo lukrecji, wetiwer, cedr, nuty żywiczne i piżmowe.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>