22
Lis.
0

Eternity i Ettore Bugatti

Eternity – kwiatowe perfumy dla kobiet, wprowadzone na rynek przez Calvin Klein Cosmetics w roku 1988. Historia tego zapachu zaczęła się od ślubu Kleina z jego byłą asystentką, Kelly Rector. Kreator mody podarował jej wówczas zabytkową, ozdobioną brylancikami obrączkę, którą przed laty książę Windsoru Edward wręczył ukochanej, Wallis Warfield Slmpson. Na wewnętrznej stronie tego klejnotu wygrawerowane było słowo „eternity” (wieczność) – symbol wielkiej miłości i oddania. Zakochany stylista postanowił dodatkowo uczcić swój związek z Kelly poprzez wykreowanie zapachu, w którym zamknięte byłyby najpiękniejsze uczucia i namiętności. Romantyczny bukiet kwiatów zmieszany z przyprawami, aromatem lasu i zielonymi nutami najbardziej odpowiadał jego wyobrażeniom. Nazwa mogła być tylko jedna – Eternity. Flakon z kryształu i srebra ma symbolizować uczucie i oddanie. Zaprojektowali go wspólnie Klein i Pierre Dinand. Ewolucja zapachu: początek – frezja, mandarynka, szałwia: środek – konwalia, biała lilia, nagietek i narcyz: tło – paczula, drzewo sandałowe, ambra.

Eternity for men – fougere-aromatyczna (świeża) woda toaletowa dla mężczyzn, wprowadzona do sprzedaży przez Calvin Klein Cosmetics w 1989 r. Zapach określany przez producenta jako klasyczny, zdecydowanie męski, odświeżający, a zara- zem emanujący ciepłą nutą drzew. Ma symbolizować duszę współczesnego mężczyzny – czutego i jednocześnie męskiego, wrażliwego, lecz silnego, podkreślać jego witalność i wiarę w siebie. Flakon zaprojektowali wspólnie Klein i Pierre Dinand. Ewolucja zapachu: początek – mandarynka, lawenda, nuty zielone: środek – jaśmin, bazylia, geranium, szałwia: tto – drzewo sandałowe, wetiwer, drzewo różane, ambra.

Ettore Bugatti – fougere-zielono-owocowa woda toaletowa dla mężczyzn, wprowadzona do sprzedaży w roku 1993. Nawiązuje nazwą do słynnego włoskiego konstruktora silników i producenta samochodów Ettore Bugattiego (1882-1947). Pojawienie się na rynku tego zapachu towarzyszy próbie wskrzeszenia marki Bugatti przez koncern Volkswagena i prezentacji prototypu luksusowego auta EB 118 z 8 cylindrowym silnikiem i nadwoziem, które jest nowoczesną interpretacją klasycznego stylu Bugatti. Kompozycja przeznaczona dla energicznych i dynamicznych mężczyzn, którzy cenią wolność, ekskluzywne dodatki, i od czasu do czasu pozwalają sobie na odrobinę szaleństwa. Flakon nawiązuje kształtem do atrapy chłodnicy legendarnego samochodu Bugatti, który 8 września 1921 w zawodach Grand Prix w Brescii we Włoszech zajął pierwsze cztery miejsca. Na opakowaniu umieszczono słynny czerwony owal z napisem „Bugatti”. Ewolucja zapachu: początek – bergamota, mandarynka, szałwia, bazylia: środek – melon, pomarańcza, goździki (korzenne), kolendra: tlo – cedr, drzewo sandałowe, piżmo.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>