01
Lis.
0

Czego powinni unikać pracownicy działów marketingu

– Tworzenia informacji o produkcie w metaforycznym, poetyckim języku. Opisy typu: „zapach jest pertą rozwijającą swoje ptatki w świetlistej kryształowej kuli” bardzo negatywnie wpływają na postrzeganie perfum. Wywołują wrażenie infantylności i staroświeckości. Nie są przydatne ani dla dziennikarzy, ani dla sprzedawców.

– Lekceważenia legendy zapachu, czyli informacji o okolicznościach jego powstania, które czynią perfumy niepowtarzalnymi, niezwykłymi i godnymi uwagi. Może to być opowieść o tym, jak producent zorganizował wyprawę w głąb puszczy, by znaleźć wyjątkowe, niespotykane wonie (Neblina Yves Rocher), czy też jak dyrektor artystyczny firmy, myśląc o nowym zapachu, sięgnął po schowane w szufladzie biurka perfumy swojej matki (Rush Gucci) albo jak ambitny kreator prawie doprowadził firmę na skraj bankructwa, gdyż zapragnął użyć naturalnego wyciągu z ziaren kawy (LOr Torrente). Każda z tych historyjek czyni z perfum produkt żywy, pełen emocji i namiętności.

– Lekceważenia legendy marki. Uznanie marki za prestiżową przez klienta perfumerii może zdecydować o wyborze zapachu. Np. grupa nastolatek, testując zapach Glow, uznała go za „fajny”. Kiedy jednak usłyszały, iż są to perfumy Jennifer Lopez, natychmiast stwierdziły, że są „rewelacyjne” i bezwzględnie chciałyby je mieć.

– Pomijania najważniejszych nut zapachowych w piramidzie zapachowej, szczególnie woni, które z pozoru wydają się nie ze świata perfum, jak karmel, likier amaretto czy dym z palącego się drewna, a które mają decydujący wpływ na niepowtarzalny charakter zapachu. Ich wymienienie może ułatwić stworzenie opisu perfum dziennikarzowi lub sprzedawcy.

– Kojarzenia wszystkiego z seksem. Według materiałów prasowych 99 procent zapachów jest zmysłowych lub ekstremalnie zmysłowych i „sexy”. Nawet te, które zdają się paraliżować chłodem za sprawą nut mroźnego powietrza. Czyżby to były erotyczne perfumy dla Eskimosów?

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>