24
Cze.
0

Azzaro pour Homme i Azzura

Azzaro pour Homme – woda toaletowa z rodziny fougere dla mężczyzn, wykreowana przez Gerarda Anthony’ego, wprowadzona do sprzedaży przez dom mody Azzaro w roku 1978. Zapach klasyczny i ponadczasowy. Reklamowany sloganem: „Dla mężczyzn, którzy kochają kobiety, które kochają mężczyzn”. W przeciwieństwie do wielu innych pachnidel fougere ma w sobie niezwykłą lekkość i wdzięk. Jest nieco nonszalancki, lecz jednocześnie śmiały i zdecydowany. Odrobinę kokieteryjny, lecz bezwzględnie męski. Azzaro pour Homme jest przeznaczony dla mężczyzn eleganckich, lecz nie sztywnych i napuszonych. Osób o dużym uroku osobistym i wewnętrznym cieple, które sprawia, że mogą stać się mistrzami w fascynującej grze uwodzenia. Choć od premiery pachnidła minęło ponad ćwierć wieku, w dalszym ciągu jest jednym z ulubionych, obok Eau Sauvage Diora, pachnideł Francuzów. Sukces Azzaro pour Homme przyczynił się do triumfalnego wkroczenia zapachów z rodziny fougere do luksusowych perfumerii.

Ewolucja zapachu: początek – lawenda, geranium, liście pomarańczy: środek – drzewo sandałowe, paczula, kardamon, bazylia, mech dębowy, wetiwer: tło – ambra, piżmo.

Azzura – owocowo-kwiatowo-piżmowa woda perfumowana dla kobiet, wykreowana przez Laurenta Bruyere’a (Charabot), wprowadzona na rynek w 1999 roku przez dom mody Azzaro. Pachnidlo jest hołdem złożonym przez kreatora mody swojej ojczyźnie – Włochom. Twórcy zapachu przeprowadzili wśród kobiet sondę, jakie cechy powinny mieć perfumy. Okazało się, że panie szukają zapachu, który można szybko ocenić i zrozumieć, gdyż ich czas jest zbyt cenny, by tracić go na mozolne testowanie pachnidet. Dlatego też Azzura nie tworzy klasycznej piramidy zapachowej – pachnie tak samo tuż po naniesieniu na skórę, jak i po kilku godzinach (zapach jest niezwykle trwały). Kompozycja bogata, słoneczna i optymistycznie spontaniczna, lecz jednocześnie posiadająca wyrazistą osobowość i pełna zmysłowego uroku. Pachnidlo przeznaczone dla nowoczesnych i silnych kobiet, które całkowicie akceptują siebie i w każdych okolicznościach potrafią zwrócić na siebie uwagę za sprawą emanującego z nich ciepła, serdeczności i wdzięku. Flakon z wpisanym motywem kuli słonecznej zaprojektowała Katherine Krunas z Nowego Jorku.

Ewolucja zapachu: (dwie odsłony) pierwsza – biały cyklamen, niezapominajka, dzika konwalia, yuzu, bergamota, mandarynka, czarna porzeczka: druga – brzoskwinia, jeżyny, wanilia, róża, jaśmin, fiolek, jawor, cedr, białe piżmo.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>