Anażs Anażs – kwiatowe perfumy dla kobiet, wprowadzone na rynek przez dom mody Cacharel w roku 1978. W latach osiemdziesiątych biły rekordy sprzedaży we Francji. Dziś uznawane za klasyczne. Kompozycję reklamowano jako pierwszy zapach dorastającej dziewczyny – niewinny, świeży, romantyczny i tajemniczy, a także jako prawdziwe przestanie serca, delikatny powiew młodości i czułości. Kupowana była jednak nie tylko przez młode kobiety. Zakochały się w niej wszystkie panie, które choć przez chwilę chciały się poczuć młodo i pomarzyć o romantycznych przygodach. Ewolucja zapachu: początek – bergamota, nuty zielone, galbanum, aldehydy: środek – konwalia, ylang-ylang, hiacynt, frezja, róża, jaśmin, hortensja: tło – irys, drzewo sandałowe, cedr, wetiwer, ambra, kadzidło.
Andy Warhol – kwiatowo-drzewno-słodka kompozycja zapachowa, wykreowana przez Dorothee Piot (Dragoco). Pachnidło odwołujące się do legendy wielkiego skandalisty i oryginalnego artysty Andy Warhola, twórcy m.in. projektu butelki coca- -coli i niezwykłych portretów Marylin Monroe. Motyw na flakonie i kartoniku nawiązuje do obrazu „Kwiaty”. Zapach przeznaczony dla umiarkowanych skandalistek o artystycznej duszy.
Główne składniki: brzoskwinia, róża, jaśmin, osmantus, drzewo sandałowe, helio- trop, piżmo. Andy Warhol pour Homme – fougere-zielona woda toaletowa dla mężczyzn, wykreowana przez Dorothee Piot (Dragoco). Pachnidlo opakowaniem i charakterem nawiązuje do dolara. Zaakcentowane są w nim nuty zielone, co jest aluzją do koloru banknotów ozdobionych wizerunkami prezydentów USA. Główny motyw zdobiący buteleczkę – „$” symbolizuje amerykańską walutę i został zapożyczony ze słynnego obrazu Andy Warhola „Dolary”. Zapach stworzony z myślą o ludziach sukcesu, którzy kochają pieniądze, mają jednak przy tym odrobinę poczucia humoru i dystansu do tego, co robią. Główne składniki: mandarynka, piołun, bazylia, jaśmin, kardamon, nuty drzewne (cedr, sandałowiec), mech oraz piżmo.
Leave a reply